Tuesday, October 19, 2010

Hari Berbasikal Bogel??!

Pada bulan Jun 2010 baru-baru ini merupakan sambutan Hari "World Naked Bike Ride". Ia di sambut dengan meriah dibanyak bandar-bandar besar dunia dengan acara menaiki basikal berbogel beramai-ramai di sekeliling bandar. Menarik kan? :)


Klik di sini untuk gambar-gambar menarik.


Tapi aku pasti negara Malaysia kompom tak join sambutan hari berbasikal bogel dunia ini. Kalau tak, pasti habis beskal2 yang dok sangkut kat kedai2 beskal MTB


Salah satu agenda hari tersebut disambut adalah untuk menyatakan ketidakpuasan hati penunggang atau pemandu kenderaan lain yang tidak berhati-hati atau bersimpati dengan penunggang basikal yang terdedah dengan bahaya lalu lintas. Kalau diikutkan agendanya, team MTB Malaysia pun kena think something untuk cuba risik-risik organiser ride ni..



Jadi dengan berbasikal bogel sekeliling bandar dapat menimbulkan kesedaran betapa lemah dan rapuhnya para penunggang basikal.

Hmm, kalau setakat kayuh around 5km tu aku rasa ok lagi kot. Tapi kalau distance lebih, aku suggest semua rider kena apply cuti seminggu siap2.. Sebabnya, tengok la aci sebelah ni pakai apa? hahaha.. Kalau ada ride offroad aku rasa cuti kena tambah lagi seminggu. kah kah kah..

Satu agenda lagi ialah untuk berkempen kepada penjagaan alam sekitar dengan menggunakan kenderaan tanpa menggunakan bahan api. caiyok.. ride fol all..


easy ride pun ada..huhuhuh

2 komen:

nnZa said...

harus naked jugak ke ? hehhh ..

p/s : i follow u ^^

Wan Firdaus said...

yeah yeah..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...