Friday, December 17, 2010

Dialog antara Nabi SAW dan Iblis

Semoga kita sentiasa menginsafi segala tipudaya Iblis ini..

Soalan Nabi s.a.w : : "Siapa yang mencahayakan muka engkau?"
  • Jawab Iblis : "Orang yang berdosa, bersumpah bohong, saksi palsu, pemungkir janji."

Soalan Nabi s.a.w : : "Apakah rahsia engkau kepada umatku?"
  • Jawab Iblis : "Jika seorang Islam pergi buang air besar serta Tidak membaca doa pelindung syaitan, maka hamba gosok-gosokkan Najisnya sendiri ke badannya tanpa dia sedari."

Soalan Nabi s.a.w : : "Jika umatku bersatu dengan isterinya,bagaimana hal engkau?"
  • Jawab Iblis : "Jika Umat Tuan hendak bersetubuh dengan isterinya Serta membaca doa pelindung syaitan, maka larilah hamba dari mereka. Jika tidak hamba akan bersetubuh dahulu dengan isterinya, dan bercampurlah benih hamba dengan benih isterinya.
  • Jika menjadi anak maka anak itu akan gemar kepada pekerjaan maksiat, malas pada kebaikan, durhaka. Ini semua kerana kealpaan ibu bapanya sendiri. Begitu juga jika mereka makan tanpa membaca Bismillah, hamba yang dahulu makan daripadanya. Walaupun mereka makan, tiadalah rasa kenyang."
Soalan Nabi s.a.w : : "Dengan jalan apa boleh menolak tipu daya engkau?"
  • Jawab Iblis : "Jika dia berbuat dosa, maka dia kembali bertaubat kepada Allah, menangis kesal akan perbuatannya. Apabila marah segeralah mengambil air sembahyang, maka padamlah marahnya."

Soalan Nabi s.a.w : : "Siapakah orang yang paling engkau lebih suka?"
  • Jawab Iblis : "Lelaki dan perempuan ! yang tidak mencukur atau mencabut bulu ketiak atau bulu ari-ari (bulu kemaluan) selama 40 hari. Di situ lah hamba mengecilkan diri, bersarang, bergantung, berbuai seperti pijat pada bulu itu."

Soalan Nabi s.a.w : : "Hai Iblis ! Siapa pula yang bersekutu dan bersekedudukan dengan engkau ?"
  • Jawab Iblis : "Iaitu apabila bertemu lelaki dengan perempuan muda, maka hamba duduk pada leher perempuan-perempuan muda itu, hamba hiaskan mukanya dengan jelingan dan senyuman yang menarik hati. Apabila dipandang belakangnya maka terpandang lehernya yang halus dengan pinggang dan punggung yang bergerak-gerak yang membangkitkan nafsu.
  • Manakala di pandang depannya, hamba hiaskan dadanya dengan bergerak-gerak kedua kuntum yang melekat pada dadanya, lalu hamba panah pada jantung hati keduanya atau salah satu daripadanya hingga bergerak-gerak keinginan nafsu syahwatnya. Apabila orang tersebut tidak memelihara hatinya, nescaya tidak terpeliharalah farajnya (kemaluannya). Sesiapa yang tidak memelihara kemaluannya nescaya tiadalah terpelihara imannya".

Soalan Nabi s.a.w : : "Hai Iblis ! Dimana tempat engkau diam ?"
  • Jawab Iblis : "Iaitu pada rumah-rumah berhala dan pada batu, kayu dsb. Apabila mereka menyembah selain daripada Allah, maka hamba cenderungkan hati mereka supaya bertambah yakin pada perbuatan yang syirik. Berapa ramai umat tuan yang telah hamba pesongkan masuk ke rumah berhala Majusi dan Hindu itu menunjukkan bertapa nipisnya iman mereka".

Soalan Nabi s.a.w : : "Hai Iblis ! Siapakah yang menyokong engkau ?“
  • Jawab Iblis: "Iaitu orang yang tidak bertaubat dan suka ketawa ketika berbuat dosa itu. Ya Nabi Allah ! Sesungguhnya telah hamba binasakan sekelian manusia dengan mengerjakan dosa daripada pelbagai maksiat, maka betapa sukanya hamba, tiba-tiba mereka itu mengucap La Illahillah dan istighfar maka binasalah hamba dengan sebab ucapannya itu".
  • "Lagi satu keuntungan yang besar kepada hamba ialah orang tua dan kanak-kanak yang bersiul itulah anak buah hamba, kerana pada masa hamba dibuang ke dunia hamba mengembara dengan bersiul-siul dan orang yang bersiul itu penghibur Iblis Syaitan".

Soalan Nabi s.a.w : : "Hai Iblis ! Sekarang apakah kesudahan ikhtiar engkau di atas umatku, kerana Aku telah dibangkitkan ke dunia ini bagi menyelamatkan sekelian bani Adam daripada kafir kepada iman, dari gelap-gelita kepada terang-benderang".
  • Jawab Iblis : "Maka Iblis pun mengangkatkan kepalanya ke hadrat Allah katanya : "Ya Rabbi, demi kemuliaan Engkau, sentiasalah hamba akan berusaha dengan bersungguh-sungguh untuk menarik sekelian anak Adam kepada berbagai-bagai jalan maksiat. Selama ada nyawa di dalam batang tubuh mereka itu, hamba jadikan pemuda-pemudi bercampur berkenalan supaya senanglah hamba mencelah di dalamnya"

Maka firman Allah SWT :
"Hai Malaun (yang dilaknat - Iblis)! Demi kebesaran Ku dan ketinggian Ku ! Bahawa Aku sentiasa sedia mengampuni dosa umat Muhammad selagi mereka itu meminta ampun kepada Ku". 

Maka kata Iblis : "Ya Rasulullah ! Bahawasanya hamba sangat hairan melihat dua macam hal sekelian hamba Allah.
1. Mereka itu mengaku kasih kepada Allah padahal mereka itu t
aat kepada hamba dengan berbuat maksiat.
2. Mereka sangat marah kepada hamba tetapi mereka itu mengikut hasutanku.

Maka datang firman Allah : "Hai Malaun ! Demi kemulaiaanKu dan kebesaranKu, Aku anugerahkan atas umat Muhammad dua kebahagiaan ;
  • Kasih mereka kepadaKu, Aku jadikan kaffah (penebus dosa) bagi maksiat mereka kerana perdayaan mereka marah mereka kepada engkau (IBLIS) 
  • Aku jadikan kaffah (penebus dosa) bagi maksiat mereka kepadaKu"


Setelah itu Rasulullah SAW pun menghalau Iblis. Iblis pergi dengan hati yang sangat duakcita kerana tipu dayanya telah diketahui oleh umat Muhammad SAW.

Diharap dapat kita menyampaikannya kepada seluruh umat Islam dari semasa ke semasa

Rasulullah s. a. w. bersabda ;
"Sampaikan dari Ku walau pun sepotong ayat"

Thursday, December 16, 2010

PERKASA bakal gulong tikar?


Akhbar tabloid milik Perkasa, Suara Perkasa akan menghentikan penerbitannya mulai pertengahan Januari tahun depan.

Seorang kakitangan editorial berkata, Setiausaha Agung Perkasa, Syed Hassan Syed Ali telah memberitahu kakitangan mengenai perkara itu.


"Kakitangan diberi tempoh bekerja hingga 10 Januari tahun depan sebelum perkhidmatan mereka berakhir.

"Syed Hassan, bagaimanapun, memberitahu penerbitan Suara Perkasa akan disambung semula jika mempunyai dana.

"Ini bermakna, Suara Perkasa hanya sempat diterbitkan sebanyak 11 edisi sahaja di mana edisi terakhir bulan November lalu," katanya.

Bakal tiada lagikah mereka2 ini?
Suara Perkasa mempunyai enam kakitangan dan beroperasi di Setapak, Kuala Lumpur.

Menurut kakitangan tersebut, alasan utama kepada pemberhentian penerbitan tersebut ialah tidak mampu menampung kos operasi.
Katanya, Suara Perkasa dicetak sebanyak 25,000 naskhah setiap keluaran tetapi jumlah jualan tidak mencapai 50 peratus.

"Presiden Perkasa, Datuk Ibrahim Ali telah mengeluarkan lebih RM400,000 untuk tujuan penerbitan Suara Perkasa," katanya.

Suara Perkasa ditebitkan setiap dua minggu – pada awal dan pertengahan bulan – yang banyak memfokuskan mengenai isu-isu orang Melayu.

Ia mula diterbitkan pada 1 Julai 2010 dijual dengan harga RM2 senaskhah di Semenanjung dan RM2.50 di Sabah dan Sarawak.

Edisi sulung Suara Perkasa yang bertajuk "Tahan Ka Siong di Bawah ISA" menimbulkan rasa tidak senang hati Ketua Pemuda MCA, Datuk Dr Wee Ka Siong.

Konflik antara Presiden Perkasa dan Wee bermula apabila anggota Parlimen Pasir Mas itu mendakwa Ketua Pemuda MCA berkenaan mempersoalkan kontrak sosial serta tidak menghormati Perlembagaan Persekutuan dalam isu biasiswa Jabatan Perkhidmatan Awam.

Malah pemimpin-pemimpin Umno juga tidak mahu mendekati Perkasa yang mereka dakwa sebagai sebuah pertubuhan berunsur perkauman. sumber- SharpShooter
Bapak mamat ni kat gambar atas tu..

Ceramah DSAI di Wangsa Maju

Tanda-tanda 100 hari sebelum sakratul maut



Firman Allah :
“Tiap-tiap yang bernyawa akan merasai mati, dan pada hari kiamat saja akan disempurnakan balasan kamu. Ketika itu sesiapa yang dijauhkan daripada neraka dan dimasukkan ke syurga maka sesungguhnya dia sudah berjaya. 
Dan (ingatlah bahawa) kehidupan di dunia ini (meliputi segala kemewahan dan pangkat kebesarannya) tidak lain hanya kesenangan bagi orang-orang yang terpedaya.” (Ali Imran: 185).
Firman Allah lagi :
“Katakanlah (wahai Muhammad): “Sebenarnya maut yang kamu larikan diri daripadanya itu, tetap menemui kamu; kemudian kamu akan dikembalikan kepada Allah yang mengetahui segala yang ghaib dan yang nyata, lalu Dia memberitahu kepada kamu apa yang kamu telah lakukan (serta membalasnya).” (Al-Jumu’ah: 8.)


Tanda 100 hari sebelum sakaratul maut. 
Ini adalah tanda pertama dari Allah SWT kepada hambanya dan hanya akan disedari oleh mereka yang dikehendakinya. Walaubagaimanapun semua orang Islam akan mendapat tanda ini cuma samada mereka sedar atau tidak sahaja. 

Tanda ini akan berlaku lazimnya selepas waktu Asar. Seluruh tubuh iaitu dari hujung rambut sehingga ke hujung kaki akan mengalami getaran atau seakan-akan mengigil.


Contohnya seperti daging lembu yang baru saja disembelih dimana jika diperhatikan dengan teliti kita akan mendapati daging tersebut seakan-akan bergetar. 

Tanda ini rasanya lazat dan bagi mereka yang sedar dan berdetik di hati bahawa mungkin ini adalah tanda mati maka getaran ini akan berhenti dan hilang setelah kita sedar akan kehadiran tanda ini. 

Bagi mereka yang tidak diberi kesedaran atau mereka yang hanyut dengan kenikmatan tanpa memikirkan soal kematian, tanda ini akan lenyap begitu sahaja tanpa sebarang munafaat. 

Bagi yang sedar dengan kehadiran tanda ini maka ini adalah peluang terbaik untuk memunafaatkan masa yang ada untuk mempersiapkan diri dengan amalan dan urusan yang akan dibawa atau ditinggalkan sesudah mati. 

renunga: Sabda Rasulullah SAW, “Tidak seorang muslim pun yang mati pada hari atau malam Jumaat melainkan Allah akan menjaganya dari fitnah (seksa) kubur.” (Hadis riwayat Ahmad dan at-Tirmizi)


Tanda 40 hari sebelum hari mati 
Tanda ini juga akan berlaku sesudah waktu Asar. Bahagian pusat kita akan berdenyut-denyut. Pada ketika ini daun yang tertulis nama kita akan gugur dari pokok yang letaknya diatas Arash Allah SWT. 

Maka malaikat maut akan mengambil daun tersebut dan mula membuat persediaannya keatas kita, antaranya ialah ia akan mula mengikuti kita sepanjang masa. 

Akan terjadi malaikat maut ini akan memperlihatkan wajahnya sekilas lalu dan jika ini terjadi, mereka yang terpilih ini akan merasakan seakan-akan bingung seketika. 

Adapun malaikat maut ini wujudnya cuma seorang tetapi kuasanya untuk mencabut nyawa adalah bersamaan dengan jumlah nyawa yang akan dicabutnya.

Tanda 7 hari 
Adapun tanda ini akan diberikan hanya kepada mereka yang diuji dengan musibah kesakitan di mana orang sakit yang tidak makan secara tiba-tiba ianya berselera untuk makan. 

Tanda 3 hari 
Pada ketika ini akan terasa denyutan dibahagian tengah dahi kita iaitu diantara dahi kanan dan kiri. Jika tanda ini dapat dikesan maka berpuasalah kita selepas itu supaya perut kita tidak mengandungi banyak najis dan ini akan memudahkan urusan orang yang akan memandikan kita nanti. 

Ketika ini juga mata hitam kita tidak akan bersinar lagi dan bagi orang yang sakit hidungnya akan perlahan-lahan jatuh dan ini dapat dikesan jika kita melihatnya dari bahagian sisi. Telinganya akan layu dimana bahagian hujungnya akan beransur-ansur masuk ke dalam. Telapak kakinya yang terlunjur akan perlahan-lahan jatuh ke depan dan sukar ditegakkan. 

Tanda 1 hari 
Akan berlaku sesudah waktu Asar di mana kita akan merasakan satu denyutan disebelah belakang iaitu di kawasan ubun-ubun dimana ini menandakan kita tidak akan sempat untukmenemui waktu Asar keesokan harinya.


Tanda akhir 
Akan berlaku keadaan di mana kita akan merasakan satu keadaan sejuk di bahagian pusat dan ianya akan turun ke pinggang dan seterusnya akan naik ke bahagian halkum. 

Ketika ini hendaklah kita terus mengucap kalimah syahadah dan berdiam diri dan menantikan kedatangan malaikat maut untuk menjemput kita kembali kepada Allah SWT yang telah menghidupkan kita dan sekarang akan mematikan pula. 

Sesengguhnya mengingati mati itu adalah perkara bijak. Ingatlah ! Saling berpesan-pesanlah sesama kita. Amin.. 

Buaya Tembaga gemparkan Teluk Chempedak

KUANTAN: Orang ramai yang berkunjung ke pantai Teluk Chempedak di sini gempar dengan kemunculan seekor buaya tembaga seberat 200 kilogram yang terdampar di pesisir pantai itu malam kelmarin.


Reptilia sepanjang tiga meter itu, yang tersesat daripada habitatnya, ditemui terdampar di kawasan berbatu di pantai itu malam Isnin lalu.

Penolong Pegawai Pertahanan Awam (JPAM) Kuantan, Encik Mohamad Irwanis Seni, berkata pasukannya bergegas ke tempat kejadian sebaik-baik sahaja menerima panggilan orang awam sekitar 8 malam.

'Ia seberat 200 kilogram. Buaya itu dengan mudah dapat ditangkap kerana ia tidak agresif dan tidak melawan,' katanya seperti dilaporkan akhbar The Star semalam.

Menurutnya, buaya itu dapat ditangkap kerana keadaannya cukup lemah.

Encik Mohamad Irwanis berkata buaya berkenaan dibawa ke pejabat JPAM di Kuantan sebelum diserahkan kepada Jabatan Perlindungan Hidupan Liar dan Taman Negara (Perhilitan) Pahang sekitar 12 tengah malam.

Pengarah Perhilitan Pahang, Cik Khairiah Mohd Shariff, mengesahkan jabatannya menerima buaya tembaga itu.

'Buaya itu telah dilepaskan ke habitat semula jadinya kira-kira 1.30 pagi tadi,' katanya seperti ditukil Utusan Malaysia semalam.

Beliau berkata orang ramai tidak perlu risau dengan penemuan buaya berkenaan kerana pantai Teluk Chempedak bukan habitat reptilia tersebut.

Menurut Cik Khairiah, buaya berusia sekitar 10 tahun itu mungkin tersesat sewaktu berenang di Sungai Kuantan semasa air pasang.

'Buaya tembaga itu tidak keluar ke pantai jika tiada sebab kerana di situ bukan tempat haiwan ini bermain,' katanya.

Para saksi berkata mereka menyangka buaya itu seekor biawak besar sewaktu ia berenang ke kawasan berbatu dan terpencil di pantai itu, kita-kira satu kilometer dari tempat yang dikunjungi pekelah.

'Ia kelihatan letih kerana ombak kuat menariknya ke laut,' kata seorang pelungsur ombak, Encik Mohd Ridzuan Zainal, 28 tahun.

Beliau dan seorang rakan cuba menarik buaya itu ke pantai tetapi terpaksa berundur selepas haiwan itu cuba melibas mereka dengan ekornya.

Ketika itu baru mereka tahu haiwan tersebut seekor buaya.

'Kami berjaya mengikatnya dan menutup matanya dengan tuala sebelum pasukan Pertahanan Awam tiba,' kata Encik Ridzuan. - The Star

Dapatkan sekarang!! Buku HAKIKI edisi Istimewa..

Alhamdulillah.. masih lagi ada hari dan masa untuk aku post untuk kongsi sesuatu dengan kawan-kawan kat luar sana. 1st, tahniah kepada pasukan bola sepak Malaysia setelah berjaya menewaskan Vietnam 2-0 tadi. Semoga kejayaan ini berterusan untuk skuad negara kita, InsyaALLAH.

Ok, berbalik kepada hajat post ni is suggestion. Actually dah seminggu aku nak suggest majalah Hakiki ni kat kawan-kawan. Tapi aku ambik peluang ni untuk aku baca dulu isi kandungnya walaupun tajuk dan isi cerita kali ni 'mantop' dan sangat2 berguna untuk dakwah Islamiah pada diri kita sendiri.

Berharga RM 9.90 di Semenanjung dan + lagi RM2.00 untuk kawan-kawan di Sabah Sarawak. Memang tak rugi pun beli. Sebabnya terbitan kali ni ''Edisi Istimewa"


Jadi, untuk tahu isi cerita lebih lanjut, pergilah ushar-ushar di kedai-kedai buku berhampiran dengan anda. Lagi senang, lepas beli tu, terus saja anda langgan untuk setahun. Tak rugi pun kalau niat untuk ilmiah yang kita hajatkan.

Dan, lagi satu, aku dah berjaya memiliki buku Furu' Al-Masail (kitab kuning) terjemahan Maulana Al-Syeikh Daud bin Abdullah Al-Fathani@ Tok Syeikh Daud dan alhamdulilah disusun semula oleh Datuk Abu Hasan Din al-Hafiz. 

Buku ni aku beli at hentian rehat jambatan Sg. Buloh. Aku dah pi cari kat kedai buku Popular, Jusco Ipoh tapi tak ada. huhu. Nak order internet takut kena tipu lagi.. (aku order buku @ cartooncafe tp mungkin sedikit kecuaian dalaman kot.)

Erm..buku Furu Al-Masail ni sangat sesuai untuk mereka yang gemar menelaah secara soal-jawab berkaitan hal-hal agama. Aku pun tak baca lagi ni. Siapa-siapa nak pinjam boleh request dengan aku sementara aku blom baca. Harga buku ni RM75.00 (Semenanjung), RM80.00 (Sabah,Sarawak). Jangan sayang wang anda untuk ilmu akhirat.

Wednesday, December 15, 2010

Jadikan Iktibar: Saat di talkinkan. MasyaAALLAH..

Assalamualaikum wr wb

Sebak dada bila membaca cerita dan kisah ini. Tetapi sangat-sangat bagus untuk di hayati. Semoga kita insaf dan menjadikan cerita ini sebagai pengajaran. InsyaAllah...

.. hari berganti hari. Keadaanku semakin tenat. Tubuhku terkaku seperti mayat di atas katil di salah sebuah hospital yang aku sendiri tidak tahu mengapa aku di tempatkan di sini. Sebelum tu, yang aku ingat aku sedang memandu kereta ayah, lalu bertembung dengan lori balak.

Tapi selepas itu aku tidak ingat apa-apa. Pandanganku kabur. Tidak dapat ku pastikan siapa orang-orang yang berada di sekelilingku. Aku terasa dada ku teramat berat dan bahagian pinggangku sudah tidak berasa apa-apa lagi. Derita sungguh, nafasku sesak.


Tiba-tiba tanganku di pegang kuat. 
"Mengucap sayang,, mengucap....... Asyhaduallailahaillallah.........
"ucapan itu dibisikkan ke telingaku di sertai dengan tangisan. 
Itu suara ibu. Manusia yang pernah mendodoikan daku semasa kecil, manusia yang pernah menyuapkan nasi ke dalam mulutku, manusia yang pernah memberi susunya serta yang pernah merotanku kerana degil.

"Bagaimana dengan keadaannya doktor? " Aku amati suara itu. Pasti itu suara abang.
Mungkin abang baru sampai.

"Tenat",jawab doktor dengan ringkas.

"Itu kata doktor bang, jangan berserah kepada takdir sahaja. Kita perlu usaha". Sudah seminggu aku terlantar di wad ini, kenapa baru sekarang abang menjengah?


Datanglah ke sini, aku ingin berbicara denganmu. Datanglah.....
Tapi mataku..... semakin gelap. Adakah aku sudah buta?
Tidak!!!! Aku tidak mahu buta. Aku masih ingin melihat dunia ini.

"Sabarlah dik, banyak-banyak ingatkan Allah." Abangkah yang bersuara tu ?
Apa yang aku tanggung ini tidak semudah yang kau  lafazkan,abang. Tolonglah adikmu ini. Tolong bukakan mataku.

"Tekanan darahnya amat rendah". sayup sayup kedengaran suara doktor.

Kedengaran juga ibu menangis teresak-esak. Ibu, kau hanya mampu menangis saja, dan bila tiba saatnya, kita akan berpisah. Tapi, ibu..... aku tidak mahu berpisah denganmu. Tolonglah ibu, selamatkan lah daku.


"Yassin......".  Bacaan yassin terngiyang-ngiyang di telingaku. Aku tahu itu suara abang. Tetapi kenapa aku di perdengarkan dengan suara itu ???

Apakah aku sudah menghampiri maut ??????? Aku takut !!!!!!! 
Sedetik lagi sakaratul maut datang. Sedetik lagi Izrail datang. Sedetik lagi Malaikat Maut datang. 
Aku di ambang sakaratul maut......  

Aku semakin tegang dan semakin sendat nafas di dada. Ketika itu, aku tidak ingat apa-apa lagi. Aku tidak kenal sesiapa di sekelilingku. Tapi yang pastinya sekarang,  aku berdepan dengan sakaratul maut.

"Tolong ibu, tolonglah aku, aku takut". Tapi rintihan ku tidak di pedulikan. Apa mereka semua sudah pekak ? 

Aku di lambung resah, gelisah dan penuh kesah. Keluhan dan rintihan "panas, dahaga, haus, panas........" .tapi tiada siapa pun yang peduli.


Nenekku datang, "Nenek...........".
"Kau dahaga cu, kau lapar cu, mahu air?? Ini gelas penuh air madu, kalau cucu mahu masuk syurga, minum air ini".

"Ibu......". Ibuku datang, Ibu menggoyangkan buah susunya.
"Ini ibumu. Air susu ini membesarkanmu, nak. Buangkan Islam, matilah dalam agama yahudi.....".

"Ayah.......kau datang ayah.......".  
"Matilah dalam agama yahudi anakku. Matilah dalam agama nasrani Itulah agama yang membantu kau masuk ke syurga".

"Nenek....ibu.....ayah......suara kau kah tadi ?? Kenapa kau berubah laku ?? 
Atau suara syaitan yang ingin memurtadkan aku !!?? "

“Mengucap sayang, mengucap. Asyhaduallailahaillallah......". Ucapan itu diajukan sekali lagi ke telingaku.

Itu suara ibu !. Tapi lidahku sudah menjadi kelu.

Manusia-manusia berjubah hitam datang. 
"Mari ikut kami". 
Manusia-manusia berjubah hijau datang membawa bersamanya payung hijau, katanya 
"Mari ikut kami".


Cahaya putih datang, datang hitam, datang sinaran kuning. Cahaya merah datang.

"Apa ini,apa ini?.
Akulah sakaratul maut.......!!!!!!".

Kedinginan menjalar, merayap perlahan-lahan dari hujung kaki ke hujung rambut dan kini seluruh jasadku di selimuti sejuk.

Dan kemudian datanglah Malaikat Maut di hujung kepalaku.
"Hai jiwa yang keji, keluarlah dari kemurkaan Allah.......".

Aku tersentak. Roh ku berselerak di dalam tubuhku. 
Lalu, "innalillahi wainnailaihi rajiuun...."
Malaikat-malaikat yang menunggu sesayup mata memandang dan menghemburlah bangkai yang sebusuk-busuknya.
Tiba-tiba bau busuk menusuk ke hidungku, seperti bau sampah yang amat busuk.
"Apa yang busuk ni? Tak adakah orang yang mengangkat sampah ni?
Ah, busuknya, hanyirnya, hancingnya......!!".

"Assalamualaikum......".
"Siapa yang memberi salam itu ?".
"Aku !!".
"Kau siapa wahai pemuda ???".

Seorang lelaki tercegat di hadapan katilku. 

Aku tidak pernah melihat  orang yang sehodoh, sekotor,dan sebusuknya di dunia ini. Rambutnya yang tidak terurus, baju yang di pakai berlumut hijau, kuning, coklat dan entah apa-apa warna lagi, dari lubang hidung, telinganya dan mulutnya terdapat nanah dan darah pekat keluar.

Tanpa di pedulikannya...... jijik, loya, aku rasa teramat loya melihatnya.

"Kau tak kenal aku?".
"Tidak, jawabku tegas. Mana mungkin aku kenal kau sehodoh dan sejijik  ini".
"Aku sahabatmu, kau yang membuat aku hari-hari".
"Bohong!". Aku menjerit sekuat hati. 

Biar semua penghuni wad ini mendengarnya.

"Aku tak kenal engkau!! Lebih baik kau pergi dari sini".
"Akulah amalanmu yang keji..........".

Aku terdiam. Aku tidak mampu berkata apa-apa teringat kini, semuanya telah pernah ku dengar dan ku pelajari dulu.

Segala dosa dan keburukan yang kita lakukan di dunia, akan di jelmakan dalam sebagai suatu makhluk yang teramat hodoh di hadapan kita di alam barzakh nanti.

Oh! Tuhan, aku banyak dosa. Aku memang lalai, cuai dan lupa dengan segala nikmat yang telah Kau kurniakan.

Solatku kerana kawan,dan bukannya ikhlas kerana Allah. Pergaulanku bebas, tak kenal muhrim ataupun tidak. Tapi itu semua telah berlalu dan dan sudah  terlambat untuk bertaubat.

Apa yang aku harus lakukan!!!!!? Surah Yassin yang abang pegang di letakkan di atas dahiku. Aku melihat kaklong dan kak ngah menangis. Aku juga lihat mata abah bengkak.

Tiba-tiba badanku di sirami air. Air apa ini ?????!
"Tolong....sejuk!!!! 
Kenapa air ini berbau air kapur barus. 
Tolong jangan tekan perutku dengan kuat, sakit!!!!

Kenapa ramai orang melihat aku ??? 
Aku malu.....malu.....malu......!!!!!!".

Aku di usung ke suatu ruang. Aku lihat kain putih dibentangkan. Lalu diletakkannya aku di atas kain putih itu. Kapas di bubuh di celah-celah badanku. Lalu aku di bungkus satu demi satu dengan kain itu.

"Nanti, tunggu !! Jangan bungkus aku !". 
Kenapa kalian semua buat aku macam ini?
“Tolong rimas....panas........".

Kemudian aku di letakkan di suatu sudut. Beberapa orang termasuk Tok Imam menyembahyangkanku. Kelihatan ayah dan abang berada di saf yang pertama.

Tapi kenapa aku di sembahyangkan ?!
Bukan kah aku boleh sembahyang sendiri !?

Aku teringat kata-kata ustazku dahulu.
"Sembahyanglah kamu sebelum kamu disembahyangkan".

Dan kini baru aku sedar aku sudah tidak mampu lagi untuk mengangkat takbir, ruku', sujud dan tahiyyat. 
Aku di angkat perlahan-lahan kemudian di letakkan di dalam kotak kayu.

“Kotak apa ini?" Aku di usung oleh enam orang termasuk ayah dan abang.
“Aku diusung setapak demi setapak".

"Al-Fatihah !" Kedengaran suara Tok Imam. 
Kelihatan ibu, kak long, kak ngah dan lain-lain mengekori di belakang. Tapi kemana dia bawanya aku ?".

Nun jauh di sana, kelihatan tanah perkuburan kampungku.
"Ke situkah aku dibawanya?
"Tolong turunkan aku, aku takut !!!!!!".

Setibanya di tanah perkuburan, kelihatan satu liang yang besaiz dengan jasadku. Beberapa tangan memegangku, dan aku di turunkan ke dalam liang itu.

"Perlahan-lahan", aku terdengar suara Tok Imam memberitahu.

Firman Allah SWT yang bermaksud: "Alangkah dahsyatnya sekiranya kamu melihat diwaktu orang-orang yang zalim berada dalam tekanan-tekanan sakaratul maut, sedang para malaikat memukul dengan tangannya sambil berkata,
'Keluarkanlah nyawamu! Di hari ini, kamu dibalas dengan siksaan yang sangat menghinakan kerana kamu selalu mengatakan terhadap Allah perkataan yang tidak benar, dan kerana kamu selalu menyombongkan diri terhadap ayat-ayat-Nya"
(Surah Al-An'am Ayat 93)

"Tolong keluarkan aku dari sini! Aku seram!!!".
Kini aku berada di dalam liang sedalam enam kaki. Sedikit demi sedikit pasir dan tanah menutupiku.

"Tanah apa ini?".
"Aduh sakitnya badanku di timbusi tanah".

"Innalillahiwa innailaihi rajiuuun.......
Dari Allah kita datang, dan kepada Allah jualah kita kembali". Kedengaran bacaan talkin dari Tok Imam.

"Sesungguhnya mati itu benar alam barzakh itu benar, siratul mustaqim itu benar, syurga dan neraka itu jua benar........".
Sayup sayap aku terdengar Tok Imam terus membaca talkin. 

Tetapi makin lama makin hilang. Pandanganku semakin kabur dan terus tidak kelihatan.
Tubuhku terasa telah di timbusi sedikit demi sedikit pasir dan tanah yang di lemparkan ke atasku. Terasa semakin gelap dan ...... aku kini keseorangan.

"Nanti! Nanti! Tolong! Tolong ayah, ibu! Jangan tinggalkan aku seorang. 
Aku takut!!! Gelap!!! Panas!!! Tolong !!!! -end-


MasyaALLAH.. Walaupun ini hanyalah sekadar cerita namun, semoga kita jadikanlah ia sebagai pedoman dan keinsafan untuk kita yang pasti jua akan menghadapinya.

"SAKITNYA SAKRATUL MAUT ITU ADALAH UMPAMA SERIBU PEDANG YANG AMAT TAJAM MENGHIRIS DAGING DAN TULANG SERENTAK... DAN SAKITNYA HINGGA KE  AKHIRAT ". Nuazubillah..

Terjemahan Al Quran : Surah An-Nisaa' (Ayat 120 ~ 123)

Tambahkan ilmu anda hari ini untuk sebaris terjemahan ayat Al-Quran daripada Surah An-Nisaa'(Ayat 120 ~ 123).
Mudah-mudahan hari ini lebih baik untuk kita daripada hari semalam.







Dengan nama Allah, Yang Maha Pemurah, lagi Maha Mengasihani.


[120] Syaitan sentiasa menjanjikan mereka (dengan janji-janji indah)
serta memperdayakan mereka dengan angan-angan kosong dan apa yang
dijanjikan oleh Syaitan itu tidak lain hanyalah tipu daya semata-
mata. 


[121] Mereka itu, tempat akhirnya ialah Neraka Jahanam dan mereka
pula tidak akan dapat melarikan diri daripadanya. 


[122] Dan orang-orang yang beriman serta beramal soleh, Kami akan
masukkan mereka ke dalam Syurga yang mengalir di bawahnya beberapa
sungai, mereka kekal di dalamnya selama-lamanya, sebagai janji Allah
yang benar dan siapakah yang lebih benar perkataannya daripada
Allah? 


[123] (Balasan yang baik yang dijanjikan oleh Allah itu) tidak akan
didapati hanya dengan angan-angan kamu semata-mata dan tidak pula
dengan angan-angan ahli Kitab (Yahudi dan Nasrani). Sesiapa yang
melakukan kejahatan, dia akan dibalas dengan kejahatan itu dan dia
pula tidak akan mendapat selain dari Allah seorang pun yang akan
melindunginya dan tidak ada juga yang dapat menolongnya.



pss: fahamilah isi dan maksud terjemahan tersebut sebagai panduan dan pedoman untuk menghadapi kehidupan kita seharian..

Tuesday, December 14, 2010

Wikileak punya hal - Obama ucap kesal kepada Erdogan

Lihatlah pemimpin yang berani dan bermaruah!!! US terpaksa akur untuk kekal hubungan negara/pemimpin dunia Islam..

ISTANBUL: Presiden Amerika Syarikat, Barack Obama, kelmarin menghubungi Perdana Menteri Turkey, Recep Tayyip Erdogan, untuk memulih hubungan.


Ini menyusuli pendedahan kabel diplomatik Amerika oleh laman web WikiLeaks yang mengandungi kenyataan negatif mengenai pemimpin Turkey itu, menurut laporan semalam.

Mr Obama menjelaskan sesetengah kenyataan dalam kabel itu tidak mencerminkan pandangan pentadbiran Amerika sekarang, dan hubungan sekutu dengan Turkey amat penting, kata pejabat Erdogan menerusi laman webnya.


Obama 'menyuarakan rasa kesal dengan tindakan keji WikiLeaks. Kedua-dua pemimpin akur perkara itu tidak akan menjejas kerjasama rapat antara Amerika dan Turkey,' kata pejabat Obama.

Awal bulan ini, Erdogan menjadi marah disebabkan dakwaan yang disebut dalam memo diplomatik 2004 bahawa beliau mempunyai akaun bank di Switzerland.

Menurut Erdogan, diplomat Amerika patut dihukum kerana menyebarkan fitnah.

Erdogan dan isterinya Ermine Erdogan
Satu lagi kabel diplomatik Amerika, bertarikh Februari 2009, mendakwa sahabat Erdogan mendapat faedah daripada perjanjian perniagaan Turkey dengan Iran.

Dalam perbualan telefon itu, Erdogan memberitahu Obama bahawa insiden itu tidak akan menjejas hubungan diplomatik kedua-dua negara.

Obama dan Hillary Clinton (Setiausaha US)
Beliau menghargai pernyataan kesal oleh Setiausaha Negara Amerika, Cik Hillary Clinton, berhubung perkara itu.

Adalah penting agenda kita bersama tidak berubah disebabkan perkara ini,' kata Erdogan.


Sementara itu, para penyokong pengasas WikiLeaks, Mr Julian Assange, semalam mengadakan tunjuk perasaan di Madrid, Barcelona, Amsterdam, Mexico City, Lima dan Bogota, menggesa agar beliau dibebaskan. - AP, AFP.

baca berita sebenar di NYTimes

EPL da latest update..11, 12, 13 Dis 2010



England - Premier League
 December 11 
 FTAston Villa2 - 1West Bromwich A.
 FTEverton0 - 0Wigan Athletic
 FTFulham0 - 0Sunderland
 FTStoke C.0 - 1Blackpool
 FTWest Ham U.1 - 3Manchester C.
 FTNewcastle U.3 - 1Liverpool
 December 12 
 FTBolton W.2 - 1Blackburn R.
 FTWolverhampton W.1 - 0Birmingham C.
 FTTottenham H.1 - 1Chelsea
 22:39December 13 
 FTManchester U.1 - 0Arsenal

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...