Tuesday, November 9, 2010

Islam itu Benar


Prof. Dr. Joe Leigh Simpson Ketua Jurusan Ilmu Kebidanan dan Ginekologi dan Prof. Molecular dan Genetika Manusia, Baylor College Medicine, Houston, Amerika Syarikat.
“Agama dapat menjadi petunjuk yang berhasil untuk pencarian ilmu pengetahuan. Dan agama Islam dapat mencapai sukses dalam hal ini. Tidak ada pertentangan antara ilmu genetika dan agama. Kenyataan di dalam al-Quran yang ditunjukkan oleh ilmu pengetahuan menjadi valid. AI-Qu…ran yang berasal dari Allah mendukung ilmu pengetahuan.

Prof. Marshall Johnson Guru Besar ilmu Anatomi dan Perkembangan Biologi, Universitas Thomas Jefferson, Philadelphia, Pennsylvania, Amerika Syarikat.
“Nabi Muhammad SAW sebagai buku ilmu pengetahuan dari Allah.

Prof. TVN Persaud Ahli anatomi, ahli kesihatan anak-anak,dan ahli ginekologi kebidanan dan ilmu reproduksi di Universitas Manitoba, Winnipeg, Menitoba, Kanada.
“AI-Quran adalah sebuah kitab, petunjuk, kebenaran, bukti,” dan kebenaran yang abadi bagi kita sampai akhir zaman. "

Prof. Tejatat Tejasen Ketua Jurusan Anatomi Universitas Thailand, Chiang Mai
“Semua yang tertulis di dalam al-Quran pasti sebuah kebenaran, yang dapat dibuktikan dengan peralatan ilmiah. ”

Prof. Alfred Kroner Ketua Jurusan Geologi Institut Geosciences, Universitas Johannnes Gutterburg, Maintz, Jerman.
“…metode ilmiah modern sekarang membuktikan apa yang telah dikatakan Muhammad 1400 tahun yang lalu. AI-Quran adalah buku teks ilmu pengetahuan yang simpel dan sederhana untuk orang yang sederhana. ”

Prof. Palmer Ahli Geologi ternama Amerika Syarikat.
“AI-Quran adalah kitab yang menakjubkan yang menggambarkan masa lalu, sekarang, dan masa depan. ”

Prof. Shroeder Ilmuwan kelautan dari Jerman
“llmuwan itu sebenarnya hanya menegaskan apa yang telah tertulis di dalam al-Quran beberapa tahun yang lalu. Para ilmuwan sekarang hanya menemukan apa yang telah tersebut di dalam al-Quran sejak 1400 tahun yang lalu.”

Prof. Yoshihide Kozai Guru Besar Universitas Tokyo dan Direktur The National Astronomical Observatory, Mikata, Tokyo, Jepun
“Dengan membaca al-Quran, saya dapat menemukan jalan masa depan saya untuk investigasi alam semesta,"

PENGETAHUAN YANG BENAR HARUS DITEGASKAN DENGAN AGAMA YANG BENAR
Walaupun Rasulullah SAW memiliki banyak mukjizat fisik seperti menyembuhkan orang lumpuh, membelah bulan, berbicara dengan binatang seperti Nabi Sulaiman, para sahabat berjalan diatas laut, memberi makan pada ribuan orang walaupun sedikit makanannya, dan masih ada 300 mukjizat lain, tetapi paling utama al-Qur’an ialah Mukjizat terbesar & sepanjang masa.
Itulah mengapa al-Qur’an disebut mukjizat terbesar & sepanjang masa kerana banyak ayat Qur’an yang telah dapat dibuktikan oleh peralatan moden abad terakhir. Bermula dari bidang Astronomi, Geology, Biology, Math, Chemistry, Oceanography dan segala bidang.
Sebuah Mukjizat terbesar berupa sebuah buku teks yang diturunkan melalui seorang Al-Amin (tidak pernah berbohong) yang tidak dapat membaca dizaman lalu kepada umat terakhir yang pintar dan selalu membaca di zaman modern dan telah dapat dibuktikan oleh peralatan akhir zaman. Siapa lagi yg mewahyukan al-Quran jika bukan PENCIPTA ALAM SEMESTA? ALLAH Subha Nahu Wataala
Jadi,,, 1 lagi membuktikan… ISLAM TERBUKTI BENAR….
Qs.3 Ali Imran:85 "Barangsiapa mencari agama selain agama Islam, maka SEKALI-KALI TIDAK AKAN DITERIMA daripadanya, dan dia di akhirat termasuk orang-orang yang rugi"
Qs.3 Ali Imran:19 "Sesungguhnya agama disisi Allah HANYALAH Islam. Tiada berselisih orang-orang yang telah diberi Kitab kecuali sesudah datang pengetahuan kepada mereka, kerana kedengkian (yang ada) di antara mereka. Barangsiapa yang kafir terhadap ayat-ayat Allah maka sesungguhnya Allah sangat cepat hisab-Nya"

Lazimnya, pada awalnya, kita beragama cuma mengikut keturunan dan ibu bapa sahaja. Tak pernah terfikit samada agama itu benar ataupun salah.
Jika kita lahir di timur dari keluarga Islam, maka kita menganut Islam.
Jika kita lahir di barat dari keluarga Kristian, maka kita menganut Kristian.
Jika kita lahir di Himalaya dari keluarga Buddha, maka kita menganut Buddha.

1 Tuhan bermakna 1 Agama yg sebenar, dan bagaimana kita boleh buktikan sesebuah agama itu benar???
Jadi, dalam soalan ini kita tidak membicarakan tentang keyakinan, tetapi kita hujahkan BUKTI KEBENARAN.
Jika Islam Benar, apa buktinya?
Jika Christian Benar, apa buktinya?
Untuk membuktikan sesebuah agama itu benar, maka tidak seharusnya dilihat daripada kesalahan yang dilakukan oleh penganutnya, kerana penganut sesuatu agama tetap manusia yang tidak sempurna.
Jika negara itu mempunyai ramai bilangan orang miskin yg beragama Islam, maka itu tidak bererti Islam itu buruk, contohnya ialah negara Filipina yang sangat miskin dan majoriti penganutnya beragama Kristian Katholik.
Jika di negara yang ramai pesalah muslim/penjaranya ramai yang beragama Islam, maka tidak bererti Islam itu  buruk, kerana di Brazil, Venezuela, Mexico, Argentina terdapat ramai pesalah/yang di lokap dan di penjara ialah mereka yang beragama Kristian atau Katholik.
Pembuktian sebuah agama itu benar pun tidak boleh ditentukan daripada pendapat seseorang, kerana lain orang lain fikirannya, & punya pelbagai pendapat manusia dimuka bumi ini yang satu sama lain jelas berbeza.
Pembuktian sebuah agama itu benar perlu dibuktikan dari kitabnya, jika memang kitab itu dari Tuhan, maka TIDAK BOLEH ada kesalahan walau sedikitpun.
Mari kita bersama buktikan 2 hal sahaja:
1. Bukti nyata Qur’an ialah mukjizat terbesar & sepanjang masa
2. Bukti nyata alkitab(Injil) Kristian banyak kesalahan soalan ajaran & ayatnya
Banyak ayat yang terkandung di dalam al-Qur’an menyebut Taurat & Injil yang harus kita imani, tetapi Taurat & Injil itu sudah tidak suci, maknanya, ayat yang betul itu tetap ada, tetapi yang salah pun tidak kurang banyaknya, jumlah yang dijumpai mencecah RIBUAN KESALAHAN.
Dan, banyak ajaran di dalam alkitab Kristian yang tidak diketahui, disembunyikan, tidak dilaksanakan, diingkari & bahkan diejek pula oleh kaum Kristian sendiri.
Banyak bukti kebenaran al-Quran & kesalahan Alkitab Kristian.
Telah terbukti dari kitab Kristian sendiri jika:
1. Nabi Isa Menyuruh menyembah cuma pada ALLAH sahaja
2. Nabi Isa Tidak pernah menyuruh orang menyembah dirinya
3. Nabi Isa mengajarkan Syahadat, tidak mengajarkan baptis
4. Nabi Isa mengajarkan solat dengan sujud
5. Nabi Isa mengajarkan solat menghadap kiblat
6. Nabi Isa mengajarkan berwudhu sebelum solat
7. Nabi Isa mengajarkan membuka kasut jika masuk ke rumah ibadah
8. Nabi Isa mengajarkan sunat/khatan
9. Nabi Isa mengajarkan berdoa pada ALLAH
10. Nabi Isa mengajarkan menuruti hukum Taurat
11. Nabi Isa melarang menghapus hukum Taurat walau setitik kecilpun
12. Nabi Isa mengharamkan semua jenis babi
13. Nabi Isa mengajarkan Solat Tahajjud
14. Nabi Isa mengajarkan minta ampun cuma pada ALLAH
15. Nabi Isa tidak pernah ajarkan minta ampun melalui tiang salibnya
16. Nabi Isa mengajarkan dosa waris itu tidak betul
17. Nabi Isa mengajarkan jika TUHAN itu cuma 1, yaitu ALLAH
18. Nabi Isa mengajarkan jika dia cuma utusan ALLAH
19. Nabi Isa mengajarkan jika dia ialah Nabi bagi bani Israel sahaja
20. Dan banyak hal lainnya…. termasuk yang belum diposting.
Dan berbahagialah kita sebagai muslim kerana kitalah yang mengamalkan semua itu, al-Qur’an telah memurnikan ajaran-ajaran yang telah hilang & yang tidak dilaksanakan oleh ummat terdahulu yang ingkar pada kitabnya sendiri.
Jadi,,, ada baiknya jika semua kaum Kristian meninggalkan ajaran gereja yang bertentangan sama sekali dengan ajaran Nabi Isa a.s.
(Bible)Yohanes 14:15. “Jika kamu mengasihi Aku, kamu akan menuruti segala perintahku.
Masih banyak BUKTI ayat untuk soalan ini, tetapi untuk BUKTI persoalan diatas cukuplah untuk seseorang itu berfikir. gunalah AKAL FIKIRAN.
(Bible)Markus 12:30 Kasihilah Tuhan, Allahmu, dengan segenap HATIMU dan dengan segenap JIWAMU dan dengan segenap AKAL budimu dan dengan segenap kekuatanmu.
(Bible)Matius 22:37 Jawab Yesus kepadanya: “Kasihilah Tuhan, Allahmu, dengan segenap HATIMU dan dengan segenap JIWAMU dan dengan segenap AKAL budimu.
(Bible)Lukas 10:27 Jawab orang itu: “Kasihilah Tuhan, Allahmu, dengan segenap HATIMU dan dengan segenap JIWAMU dan dengan segenap kekuatanmu dan dengan segenap AKAL budimu, dan kasihilah sesamamu manusia seperti dirimu sendiri.”

Beruntunglah wahai saudaraku yang bukan Islam, jika kamu memeluk ISLAM, maka SEMUA dosa kamu yang telah lalu PASTI diampuni ALLAH SWT.
Qs.8 Anfaal:38. Katakanlah kepada orang-orang yang kafir itu: “Jika mereka berhenti (dari kekafirannya), NESCAYA/PASTI Allah akan mengampuni mereka tentang dosa-dosa mereka yang sudah lalu; dan jika mereka kembali lagi sesungguhnya akan berlaku sunnah orang-orang dahulu “.
Dan… Siapakah yang ingin masuk,memeluk Islam?
Qs.2 Baqarah:256. Tidak ada paksaan untuk agama (Islam); Sesungguhnya telah jelas jalan yang benar daripada jalan yang sesat. Kerana itu barangsiapa yang ingkar kepada Thaghut dan beriman kepada Allah, maka sesungguhnya ia telah berpegang kepada buhul tali yang amat kuat yang tidak akan putus. Dan Allah Maha Mendengar lagi Maha Mengetahui.
Segeralah kita minta dan mohon keampunan pada ALLAH SWT, Sesungguhnya ALLAH Maha Pemaaf, dan hanya ALLAH sahaja yang boleh mengampuni dosa-dosa hambaNya.
Qs.39 Zumar:53. Katakanlah: “Hai hamba-hamba-Ku yang melampaui batas terhadap diri mereka sendiri, janganlah kamu berputus asa dari rahmat Allah. Sesungguhnya Allah mengampuni dosa-dosa semuanya. Sesungguhnya Dia-lah Yang Maha Pengampun lagi Maha Penyayang.
Qs.29 ‘Ankabuut:7. Dan orang-orang yang beriman dan beramal soleh, benar-benar akan Kami hapuskan dari mereka dosa-dosa mereka dan benar-benar akan Kami beri mereka balasan yang lebih baik dari apa yang mereka kerjakan.
Panduan yang perlu untuk muslim/muslimat dengan tujuan:
1. Melindungi ummat dari Missionaries Christian
2. Menguatkan Islam & akidah dengan bukti nyata Kitab-kitab yg ada.
3. Menyedari dan melawan missionaries dakwah kafir yang cuba menarik dengan budaya, fikiran, busana dan fesyen, media massa, dan muzik agar golongan muda Islam menjadi kafir dan murtad….
4. Memutuskan hujah para Pluralism, Liberalism yang mengatakan semua agama adalah sama, semua agama itu baik, semua agama juga boleh masuk syurga.
5. Kebangkitan Islam, kerana Islam tidak akan bangkit selama mana ummatnya masih tidak yakin pada ISLAM dan tidak  dapat membuktikan ISLAM sebagai satu-satunya agama sebenar

Sampaikanlah seruan Allah SWT yang sebenar.. Berdakwahlah pada jalanNya.. 
Firman Allah SWT 
Qs. 25 Furqaan:57. "Katakanlah: “Aku tidak meminta upah sedikitpun kepada kamu dalam menyampaikan risalah itu, melainkan (mengharapkan kepatuhan) orang-orang yang mahu mengambil jalan kepada Tuhan nya."
Tidak sempurna iman seorang muslim sehingga ia mencintai muslim lain seperti mencintai diri sendiri. Salah satu bentuk cinta ini ialah Amar Ma’ruf Nahi Munkar.
Dan kemunkaran yang banyak terjadi masa dan ketika ini ialah ramai orang disekitar kita berkata “Semua agama itu baik”, “Semua agama itu benar”, “Semua agama sama”, “Semua agama masuk surga”, “Semua agama dari TUHAN”.
Betulkah ISLAM yang mulia ini disamakan dengan agama-agama lain???
Kita kena BUKTIKAN cuma Islam sahaja yang benar.
Sila copy paste dan sebarkanlah apa sahaja untuk menyatakan sesungguhnya ISLAM IALAH SATU-SATUNYA AGAMA YANG BENAR.
Dakwahkanlah walau cuma 1 ayat, mulakan dari saudara dan rakan2 sekeliling kita. Biar hanya 1 ayat tapi disampaikan, lebih baik daripada  berilmu tetapi hanya berkongsi dengan diri sendiri.

0 komen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...