Friday, November 26, 2010

Peguam Ariel 'Peterporn' salah pilih strategi

JAKARTA: Peguam yang mewakili Cut Tari, Hotman Paris Hutapea, mendakwa pasukan peguam bela Nazril 'Ariel' Irham telah memilih strategi yang salah dalam mengendalikan kes video lucah bekas vokalis Peterpan itu.
''Atas sebab itu, sejak awal lagi saya mencadangkan kepada Cut Tari agar dia mengaku kerana saya tidak melihat sebarang risiko terhadap pengakuannya itu,'' kata Hotman ketika ditemui di pejabatnya di sini kelmarin.

Katanya, kesilapan itu terbukti apabila Ariel dituduh terlibat dalam penyebaran video membabitkan Cut Tari dan Luna Maya itu.
Menurutnya, disebabkan Ariel tidak mengaku yang dia merupakan lelaki dalam video tersebut, pasukan penyiasat berusaha mencari bukti untuk mendakwanya di mahkamah.

Jika dari awal lagi dia mengaku yang imej di dalam video seks itu adalah dirinya, sudah pasti polis akan menyiasat individu sebenar yang bertanggungjawab menyebarkan video berkenaan.

''Pegawai penyiasat dan peguam bela kedua-duanya memerlukan strategi masing-masing. Dalam hal ini, strategi pegawai penyiasat lebih baik daripada peguam bela Ariel,'' kata Hotman.
Ariel didakwa kerana penglibatannya dalam penyebaran video seks.

Perbicaraan terhadapnya akan disambung semula di Mahkamah Negeri Bandung isnin depan.

Sementara itu, Hotman berkata, Cut Tari yakin akan dibebaskan daripada hukuman membabitkan kes video lucah itu.
Setakat ini tiada peruntukan yang dapat mendakwa pelakon itu.

Sebaliknya, Cut Tari kini bersiap sedia untuk kembali semula ke dunia hiburan selepas laporan menyatakan kerjayanya semakin tenggelam berikutan skandal itu.

''Tiada pendakwaan dikenakan ke atas Cut Tari kerana Ariel sendiri didakwa atas tuduhan membantu rakannya menyebarkan video itu di Bandung dan bukan sebagai pembuat video,'' katanya.

Cut Tari juga kini tidak takut untuk muncul di khalayak dan sudah bersedia kembali aktif dalam kerjayanya, tambah beliau.

''Bagaimanapun buat masa ini beliau lebih suka tinggal di rumah menguruskan rumah tangga bersama suaminya, Yusuf, dan anak mereka, Sydney,' kata Hotman.
Seorang lagi peguam Cut Tari, Ida Ayu Trisnamurti, pula berkata aktres itu sudah menerima tawaran berlakon dalam filem dan menjadi pengacara sebuah rancangan yang belum dinamakan. -Agensi.

0 komen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...