Saturday, December 4, 2010

Aku dalam mood caci + maki + hamun

Salam...
Perkataan pertama yang aku nak lafazkan ialah = huhuhuhu..
Kata ni cukup untuk mengambarkan aku sekarang blur dan bukan dalam mood baik untuk update blog selain posting yang menunjukkan aku tak puas hati dengan kerajaan...


Semuanya tentang politik.. Memang sangat meruntuhkan jiwa.. Mood aku yang 'mesra alam' telah dibakar hangus untuk peka pada caci dan maki... wow.. kata-kata berunsur ekstremis..


Ingat!!
Jangan kita kata tidak pada politik kerana Islam mewajibkan kita untuk memilih pemimpin..
kita harus menilai siapakah yang seharus dan sebaiknya menjadi wakil yakni pemimpin kita..
So, jika bukan kita yang menilai siapakah pemimpin kita..siapa lagi?


ISLAM for ALL
Kita harus memilih untuk jalan mana yang akan kita ikuti kelak..
Sudah tentulah jawapan pada aku ialah jalan ISLAM..
kerana kita menggunakan segalanya2 di tas alam ini hasil kurniaan dan redha Allah taala..
mustahil jika aku menggunakan nikmat-Nya tetapi aku tidak memilih untuk memperjuangkan agama dan segala suruhan-Nya!!


Tiada jalan menuntut kehendak kaum yang harus kita perjuangkan..
Jika kita ekstrimis pada parti kaum, sudah tentulah parti lain yang berunsur kaum pun akan tetap menuntut hak yang sama rata..
Tetapi jika kita memilih Islam, jawapan nya ialah FOR ALL..
ISLAM itu Universal.. ISLAM itu tidak memilih kaum,bangsa mahupun keturunanan..
Semuanya adalah sama di sisi Allah taala..


Dan kerana itulah kita sebagai umat yang mengaku Islam harus peka dan sedar akan apa yang kita lafazkan untuk akui-Nya.. Bukan sekadar ya pada-Nya di dalam solat.. 
Tetapi segalanya-galanya disaat kita menarik dan menghembus nafas..
Dakwahlah untuk mencari jalan keredhaan.. Semoga kita masih punya tempat yang terbaik untuk mengadap YANG MAHA ESA kelak..


Salam Dakwah... 

0 komen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...