Saturday, December 4, 2010

Tan Lian Hoe - Rakyat mesti faham kerajaan maaa...hahahahahahaha

Rakyat harus terima kenaikkan harga minyak..

Timbalan Menteri Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi Dan Kepenggunaan, Datuk Tan Lian Hoe hari ini mengatakan bahawa rakyat seharusnya menerima kenaikkan harga minyak ini dengan seadanya..hahahahahahaha
lakyat mesti maw tolong kelajaan maaaa
Woi !!!!! buta perut ka woi!!!! kalau duit tak dak macamana nak terima woi!!!!!
nak kena rasuah lagi la ni woi!!!!!

Beliau juga berkata peniaga jangan mengambil kesempatan menaikkan harga makan dan minuman sesuka hati dan rakyat harus mengurangkan penggunaan gula dalam kehidupan seharian...hahahahahahahahaha..

woi!!!!!!! hang plak ka ganti makcik aku si Shahrizat Jalil dalam bab teguran kurangkan gula dalam hidup hidup rakyat ni woi!!!!!!! (bahasa aku lintang pukang? aku punya pasai la!!!!)

woi!!!!!!! awat hang tak suruh rakyat guna gula merah woi!!!!
woi!!!!!!! hampa nak bagi kaya Robert Kuok lagi ka woi!!!!!
banggang punya orang!!!!

tak pernah bagi rakyat senang!!!! mau bagi rakyat mampuih ka woi!!!!!
otak takdak ka woi!!!!!!!

hampa nak baca lagi? hah baca sendiri...berita memang berat sebelah!!
 - K L I K -

pss: orang UMNO Kroh(Pengkalan Hulu), ni la padah hampa pi pangkah dia ni!!! banggang!!!!

5 komen:

141085 said...

kerajaan bangang!
menyusahkan rakyat..
hat yg duk sokong kerajaan tuh,
hampa dpt apa?hampas de lah..
buta lagi ka nak duk sokong2..
dasar bangang..
kerajaan nak suh hampa minum air ngn garam pon..korg taat, x kesah...bulih jaaa...wakakaka..bersama elakkan diebetis!! idup gula..idup naik minyak! tuiiii....

Wan Mohd Firdaus bin Idris said...

sabar...sabar... kita tak boleh lawan depa semua ni dengan perasaan marah..
kelak kita akan dilihat sebagai ekstrimis..

kita kena lawan dengan nas dan bukti yang kukuh..so untuk perjuangkan bukti yang kukuh hanya dengan nas Quran..ayat2 Allah dan Sunnah Nabi SAW..

InsyaAllah yang tak baik takkan bertahan lama..yang penting kita kuatkan diri kita dengan dasar perjuangkan yang takkan luntur..!!!
"perjuangan yang sebenar ialah daripada KEIKHLASAN"

1410 said...

keikhlasan?
brapa lama leh ikhlas?
depa duk gembira pijak kita pe cer?
makin hari makin rosak malaysia ni

--> buat komen kat fb, tapi sumer duk backing kerajaan. haprak~ ortodoks sungguh bangsa kat cni.

1410 said...

sy br tahu minyak naik
apakah???
haih.......
apakah bongok mereka ini??
tidak boleh kah sesekali buat kami rakyat dibawah ni memuji anda utk sekali?
apakah diorg ni mmg suka bila kita ni mcaci mereka??

x apalah minyak naik...
oh..sy agak terkesima dgn jwpn mereka yg tahap superb kambing gurun itu
sungguh mulia hati mereka
pd pandangan sy
mungkin mereka pakai kereta kuda ataupun kereta lembu
sbb itu mereka sokong tindakan kerajaan menaikkan harga minyak
mungkin lah..

minyak naik, tp harga benda lain x naiklah
oh itu satu lagi golongan yg berjiwa suci
mungkin mereka tanam segalanya sekeliling rumah mereka
beras di belakang
tebu di tepi rumah
jadi x perlulah start engine kereta ke kedai beli barang
x perlulah berkira-kira dengan jari berapa ringgit baki yg tinggal dalam seluar
sbb nak beli barang dapur
kan?

lah..ko bengang sbb minyak naik je ke
igt sbb ape tadi
perasan sy ketika itu
---> mahu saja rendam kepala yg berkata itu dalam air longkang!!

kadang2 rs nak belah otak mereka skejap
scan bahagian mana otak mereka yg x sampai maklumat yg paling mudah utk difikir
sbb pada pandangan manusia yg boleh berfikir secara waras
mereka akan tahu
minyak naik = barang2 naik
mn ade lagi org berjiwa tulus biarkan kenaikan 5sen tu sbg sedekah utk org lain
xde lagi mereka yg berhati sebegitu
(except sy...sy masih berjiwa mulus ya..
sbb tahu minyak br naik...mmmmmmmmm)

semakin hari
semakin teruk kehidupan
jgn kira 2, 3 tahun
cukup 2, 3 bulan saje
ntah ape lagi diorg nak naikkan
haih..

Wan Mohd Firdaus bin Idris said...

ya..tepat sekali..
kuatkan lagi hati dan keinginan untuk terus berdakwah..

sampaikan segala kerumitan kepada yang tidak faham..
aku percaya masih ramai rakyat diluar sana yang masih bersifat pak turut dan percaya segala pembohongan kerajaan selama ni..

dan golongan itulah yang harus kita sedarkan..golongan2 yang rapat dan dekat dengan kita..

harus kita ikhlas dengan perjuangan ini agar apa yang kita ucapkan hari ini tidak sekadar sia-sia..

amin...
teruskan berjuang di atas landasan dan syiar ISLAM!!!
Takbir!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...